Bemutatkoznak a leendő elsős tanító nénik (I. rész)
Alapvégzettségem tanító. Másoddiplomámat a Budapesti Tanítóképző Főiskolán szereztem fejlesztő-differenciáló szakirányon. 2010-ben végeztem SZTE-JGYPK-n közoktatás vezető, szakvizsgázott pedagógusként. 1997 óta dolgozom a Szegedi Kis István Református Iskolában tanítóként.
A kisiskoláskor élettani jellemzője a kíváncsiság, igény a felfedezésre, tapasztalásra. A diákokat érdekeltté, aktívvá kell tenni az ismeretszerzés folyamatában. Így az együtt munkálkodó gyerekek, és tanító közös tevékenysége a számomra ideális tanítási helyzet. Az alsó négy évfolyamon a képességek tökéletesedése, a tanulásban való öröm és sikerélmény elérése a fő szempont.
A gyermekek leljenek örömet az ismeretszerzésben, a kreativitásban, önmaguk fejlesztésében. Saját tapasztalatok alapján tegyenek szert minél biztonságosabb alapvető ismeretekre, problémamegoldó gondolkodásra. Saját fáradozásukon keresztül segítem a kisdiákjaimat az egyre nagyobb mértékű önállósághoz, tökéletesedéshez. Igyekszem felkészíteni őket az önálló döntések meghozatalára, hogy megállják a helyüket az állandó kihívásokkal teli világban. Célom: nyugodt, békés légkörben, egymással toleráns gyermekek nevelése, akik harmóniában tudnak élni az őket körülvevő világgal. Önmagukat képviselni tudják, cselekedeteiért felelősséget vállalják, helyes értékrenddel bíró kisdiákokká váljanak. Ismerjék, szeressék, védjék a természetet.
Osztályomban napközis rendszerben tanulunk. Az évek során megtapasztaltam, hogy diákjaim ebben a rendszerben képesek elsajátítani az önálló tanulás képességét. Így az alsó és felső tagozat közötti átmenet, zökkenő mentesebbé tehető a gyermekek számára. Illetve a diákok számos egyéni délutáni elfoglaltságai nem ütköznek a délutáni órarendbe.