Bemutatkoznak a leendő elsős tanító nénik (II. rész)
Tanítói oklevelemet 1996-ban szereztem a békéscsabai tanítóképző főiskola tanító-informatika műveltségterületén. Jelenleg a Szent István Egyetem hallgatója vagyok, júniusban államvizsgázok, mint tehetségfejlesztő pedagógus.
1996-1998-ig a Karacs Teréz Általános Iskolában dolgoztam napközis nevelőként 1998 óta tanítok a Szegedi Kis István Református Iskolában. Munkám során nagyon fontosnak tartom a gyerekek életkori sajátosságainak, ill. az egyéni képességeinek, fejlettségüknek a figyelembe vételét, mind a tanulásban, mind az egyéb foglalkozásokon. Nagyon figyelek az óvoda-iskola átmenet megkönnyítésére.
A délutáni foglalkozásokon nagyon sok mozgással kísér mondókát, verset tanulunk, mozgunk, tornázunk, lazítunk. Ez a mozgás többnyire fejlesztő mozgás, mely segíti az olvasás, írás, számolás sikeresebb elsajátítást. Fontos, hogy a gyerekek játékosan, közvetlen tapasztalatszerzéssel, eszközök segítségével jussanak el a tantárgyak készség szintű elsajátításához. Igyekszem minden érzékszervüket bevonni az ismeretszerzésbe, hiszen így könnyebben tanulnak, tudásuk tartósabb lesz. A délutáni foglalkozásokon is lényegesnek tartom a differenciálást, a változatos tanulási-tanítási módszerek kiválasztását. Sokat dolgozunk csoportokban, párokban.
A délutáni foglalkozás célja, a másnapi délelőttre felkészülés. Célom, hogy 4. osztály végére a gyerekek képesek legyenek az önálló tanulni, önállóan felkészülni a másnapi tanórákra, hiszen így zökkenő mentesebb lehet az alsó-felső tagozat közti átmenet. A délutáni foglalkozás azonban nemcsak a tanulásról szól. Nagyon sokat sétálunk, játszunk a szabadban, az udvaron.
A délutáni foglalkozások szerves része a kézműves foglalkozás, melyek anyagát, technikáját igyekszem úgy összeállítani, hogy a lehető legjobban fejlessze a gyermekek finommozgását, fantáziáját, kreativitását. A délutáni szabadidőt igyekszem tartalmassá tenni. Rendszeresen járunk könyvtárba, színházba, lehetőség szerint részt veszünk a város által szervezett értékes rendezvényeken.