Bemutatkoznak a leendő elsős tanító nénik (VI.rész)
Horváthné Barta Ildikó osztályfőnök
1984-ben diplomáztam a Debreceni Tanítóképző Főiskolán.
Kezdő pedagógusként Muronyban tanítottam, majd 1993-ban kerültem jelenlegi munkahelyemre a Karacs Teréz Iskolába.
Mindig örömmel és szeretettel várom az első osztályba érkező gyermekeket, és igyekszem megkönnyíteni számukra új életük első lépéseit. Fontosnak tartom, hogy derűs légkörben, szorongásmentes jó hangulatban gyarapítsák tudásukat.
Tanítványaim az olvasást és az írást kompetencia alapú program segítségével fogják elsajátítani, amelynek változatos, a
gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodó tevékenységei fejlesztik készségeiket és képességeiket. A sok beszélgetés, játék, mese, mondóka, bábozás előkészíti őket a tananyag befogadására, a szilárd alapismeretek elsajátítására.
A tanulásban digitális tábla és tananyag is segíteni fogja haladásukat. Feladatomnak tartom a gyermekek nevelését is, ezért számomra fontos, hogy a szülőkkel jó kapcsolatot alakítsak ki, mert az én munkám akkor lehet eredményes, ha érzem bizalmukat. Nevelőmunkámat segíti, hogy iskolaotthonban tanítok, mivel a tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek lehetővé teszik tanítványaim sokoldalú megismerését és fejlesztését.
Vámos Lászlóné osztálytanító
Tanítói diplomámat a Debreceni Tanítóképző Főiskolán szereztem 1988-ban. A Karacs Teréz Intézményegységben 25 éve dolgozom. Tíz évig napközis nevelőként, tizenöt éve iskolaotthonos formában, osztálytanítóként végzem a munkámat. Az iskolakezdés, a váltás a családias nevelést biztosító óvodából az iskola világába sosem volt problémamentes feladat, ezért nagyon fontosnak tartom ezt a folyamatot megkönnyíteni a kisiskolások számára. Tapasztalataink bőségesek és jók, arról tanúskodnak, hogy az iskolaotthon valóban segíti az átmenetet, a beilleszkedést és a helyes tanulási szokások kialakítását. Munkám során célom, hogy a gyerekek örömüket leljék a tanulásban az ismeretszerzésben jussanak sikerélményhez. Saját tapasztalatok alapján tegyenek szert ismeretekre, valamint problémamegoldó gondolkodásuk fejlődjön. Minden kisgyermek ügyes, tehetséges valamiben, nekünk pedig észre kell vennünk meg kell találnunk, hogy miben. A tanulás mellett nagyon fontosnak tartom a közösségformálást is. A gyerekek érezzék jól magukat, abban a közösségben, ahol a mindennapjaik nagy részét töltik. Alakuljon ki bennük az egymásra figyelés, a felelősségvállalás képessége. Igyekszem a munkám során, a szülőkkel összhangban, szeretetben nevelni, tanítani a reám bízott gyermekeket.