Bemutatkoznak a református iskola leendő elsős tanítói III
Liszkainé Füsüs Katalin
Hosszú pályafutásom során mindig nyitott voltam az új pedagógiai módszerek iránt. Ezért is kapcsolódtam be 6 évvel ezelőtt a kompetencia alapú oktatási programba. Elsődleges feladatomnak tartom, hogy a gyerekek szívesen járjanak iskolába és a tanulás öröm legyen számukra. Játékkal, mondókával, mesével, zenével, rajzolással, sok mozgással teszem zökkenőmentessé az óvoda és az
iskola közötti átmenetet. Szeretném, ha tanítványaim hétköznapjait a sikerélmények
jellemeznék. Kiemelten fontosnak tartom az ismeretszerzési, tanulási képességek kialakítását, szilárd alapismeretek elsajátítását. Differenciált foglalkozással a tehetségek gondozására, és a lassabban haladók felzárkóztatására törekszem. Célom, hogy olyan hatások érjék őket, mint a szeretet, törődés, tolerancia, a másikra való odafigyelés, a közösséghez való tartozás, melyek
által nyitott szívű és gondolkodású, érdeklődő gyerekek kerülhetnek ki a kezem alól.
Budai Gáborné vagyok, több évtizedes pedagógiai munkám irányvonalát a gyermekek szeretete, tisztelete határozta meg. Tanítópárommal 8 éve iskolaotthonos formában dolgozunk. A matematika, környezetismeret, testnevelés és ének-zene tantárgyakat tanítom. A matematikaoktatásom terén legfontosabbnak tartom, hogy tanítványaim örömmel, játékosan, felfedező módon jussanak az ismeretek birtokába. Ezt a kompetenciaalapú matematika oktatásával tudom a legjobban megvalósítani. Az egyéni bánásmód elve szerint ugyanakkora hangsúlyt fektetek a lassabban haladó tanulókkal való foglalkozásra, mint a tehetséggondozásra. Tanítványaim különböző versenyeken szép eredményekkel gazdagítják iskolánkat. Fontosnak tartom a nyitott, szeretetteljes, oldott környezet kialakítását, amelyben a gyermek testi és lelki fejlődése, valamint ismereteinek elsajátítása is a lehető legoptimálisabban formálódik.