Vendégprédikátor volt a reformátusoknál
A református egyházakban a lelkészi felkészülés fontos része a gyülekezeti szolgálat. Ekkor már az elsőéveseket is bevetik a "mély vízbe" és az ünnepeket gyülekezetekben töltik különböző szolgálatokkal. Most a harmadéves ifjú hölgy volt a békésiek vendége, aki Pünkösd vasárnapján Muronyban, Kamuton, Bélmegyeren, este pedig Békésen szolgált, hérfőn pedig Békésen a templomi szószékről prédikált. Általános iskolai éveiből hat évet szülőfalujában, majd újabb hat évet a miskolci református gimnáziumban töltött. Ezt követően felvételizett a debreceni teológiára, ahol fő érdeklődési területe a lelkigondozás és a pszichológia.
Az Apostolok Cselekedeteiről írott könyv 2. fejezete alapján a elmondta: a pünkösdnek három fontos tanulsága van. Meg kell látnunk a saját részünket Krisztus halálában, fel kell ismernünk a kereszt üzenetét és el kell határoznunk magunkat Krisztus követésére.
"Az a kereszt titka, hogy annyira szeretett minket az Isten, hogy Egyszülött Fiát adta értünk, hogy aki hisz Őbenne el ne vesszen, hanem örök élete legyen. S az is a titok része, hogy ingyen van, semmit nem kell tenni, csak elfogadni: nekem is elég, rám is kiterjed az érvénye. Az a titok, hogy Isten nem a bűnös embert, hanem a bűnt gyűlöli. Az a titok, hogy lehet, van a mennyben osztályrészed, s már itt a földön belépőjegyed az Ő országába, ha elfogadod az Isten ingyen kegyelmét, a Krisztus keresztjét. Ha megfigyeljük az apostolok bizonyságtételét, semmi másról nem beszélnek, mint Krisztus Istentől elrendelt haláláról és a feltámadás valóságáról. Péter ott az ünneplő sokaság előtt csupán arról szól, hogy az a Jézus, akit néhány héttel azelőtt közös elhatározás, és vallásos veszélyforrás alapos gyanúja alatt elítéltek és keresztre feszítettek: él. Van feltámadás! Az a hiányos kép, amely az ószövetségi zsidóság halálról és túlvilágról alkotott képzetében még homályos, az az újszövetség népe, a Krisztus utáni világ gondolatában már teljes, kerek egész! Annyira gyönyörű, amit a 24. versben mond: "mivel lehetetlen volt, hogy a halál fogva tartsa őt." Ha van az Istennek is lehetetlen, akkor ez az! A halál, a pokol, a reménytelenség! Lehetetlen, hogy a Teremtőt legyőzze a teremtmény. Lehetetlen, hogy az Ő Fiában megmutatott szeretete csak addig a sziklakőig tartson. Lehetetlen, hogy a halálé, a mulandóságé, a pusztulásé legyen az utolsó szó. Hiszen Isten maga az élet. S az élet utat tör magának. Az élet, a Krisztus utat tört magának a halálon! Ez a húsvét üzenete. Ennek örömében jöttünk össze ezelőtt 50 nappal. Ám ennek a felismerése és átélése már a pünkösd titka és kegyelme! Aki ámulattal és a hit döbbenetével tud megállni a kereszt előtt, összetört szívvel látva, hogyan fizetett bűneiért az Isten, az már a Lélek végzése! Amikor Péter Cézárea Filippinél Isten Fiának mondja Jézust, akkor az Úr kijelenti: ez a tudás nem emberi, nem test és vér üzenete, hanem mennyei hír, isteni bölcsesség. Az, hogy nem csupán emberi részvétet ébreszt bennünk a kereszt, hogy többet jelent egy ártatlan ember igazságtalan kivégzésénél, hogy felismerjük benne az Istennek a bűneink, a halál és a gonosz ellen folytatott küzdelmét, az már a Lélek munkája és ajándéka! A Szentlélek von be bennünket az Isten üdvtervébe, abba körbe, amelyről így vallunk: szentek közössége. S bátorít bennünket, hogy a megélt élményből legyen életvitelszerű Krisztus követés."