Ismét elrepült egy tanév
Katona Gyula esperes-lelkipásztor Lukács evangéliuma 8. fejezete 40-56. versei alapján végezte az igehirdetés szolgálatát a református templomban. Jairus leánya feltámasztása története alapján úgy fogalmazott, hogy az ember gyakran jut el arra a pontra, hogy úgy érzi, hogy nincs tovább. A haldokló gyermek apja azonban megtapasztalta, hogy Jézus nem adja fel, nem hátrál meg. Jézust nem fárasztja az aggódó szülő megkeresése, a szolgálatban nem lehet elfáradni. Azt is lehet látni, hogy Isten gyakran a rossz dolgokon keresztül ébreszt fel bennünket és úgy szól hozzánk. "Ne legyen benned félelem, amikor reménytelen helyzetben van az életed, akkor is bízz. Ne félj, csak higgy! A látszólag vesztésre álló helyzetekben is van megoldás." Jézus elment Jairus házába, pedig jelezték neki, hogy időközben meghalt a leány. Kinevették Jézust a többiek, de ő ettől függetlenül bement a házba és feltámasztotta a lánykát. Sokan ma is neveznek rajta, de a találkozásokkor mindig az Úr kerül is győztesen – mondta a Békési Református Egyházközség lelkésze.
Kovács Dániel igazgató a számvetés idejének nevezte a tanévzárást és a bizonyítványosztást. A vezetőségre még nagy munka vár, hiszen nyáron összegzik az adatokat, elemzik azokat és következtetéseket vonnak le belőlük, feladatokat, célokat tűznek ki. A nagy integráció négy éve volt, azóta egy hatalmas, összeszokott intézmény alakult ki. Működésében, finanszírozásában, tanulói és nevelési kérdésekben is hatékony intézmény vagyunk, ezért minden együttműködő partnernek köszönetet mondok – fogalmazott az intézmény vezetője.
Deákné Domonkos Julianna, a képviselő-testület Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságának elnöke az önkormányzat képviseletében szólalt fel: "Sokirányú, a hagyományostól eltérő feladatok megoldása vár azokra az iskolákra, amelyek zászlajukra tűzik a hatékony tehetséggondozás jelszavát. Az iskolák többsége nagyon komolyan veszi ezt a célkitűzést. Ez az intézmény is ezek közé tartozik. A tehetség egyszerre felelősség, kötelesség és kockázat is, mert a siker és a kudarc lehetősége egyaránt benne rejlik, Kik a tanulmányi versenyeken, kik a nyelvek területén, mások a sportban alkotnak maradandót. A tehetség sorsának alakulását illetően meghatározó, hogy hogyan sikerül a szülők bevonása, milyen szoros a pedagógus és a család kapcsolata, bíznak-e egymásban. Hogy milyenek lesznek a gyermekeink, milyen lesz az életük, abban közös a felelősségünk. A jövő az iskolapadban kezdődik, hiszen néhány év alatt kiderülni látszik, hogy mint iskola, mennyit érünk, mennyire tudjuk diákjainkat gazdaggá, nyitottá tenni, azaz mennyire tudtuk felkelteni az igényességet minden igazra, jóra és szépre."