Az induló hat évfolyamos osztály leendő osztályfőnöke
Takácsné Szabó Edina vagyok, a Szegedi Kis István Református Gimnázium, Technikum, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium ének- zene szakos tanára.
Kárpátaljai születésű vagyok, 2001 óta élek Magyarországon. Felsőfokú tanulmányaimat először Ungváron végeztem ének, karvezetés és zongora szakon, majd 2006-ban Szarvason diplomáztam tanító szakon ének-zene műveltség területtel. 2016-ban tehetségondozó szakvizsgát tettem, és jelenleg a Szegedi Tudományegyetem ének-zene mester szakán vagyok végzős hallgató.
Békésre 2008-ban költöztem, ebben az évben kezdtem munkám iskolánk alsó tagozatán, mint tanító.
2016-ig tanítóként dolgoztam, majd ezután lehetőséget kaptam iskolánk felső tagozatán és a gimnáziumban ének- zenét tanítani. A gimnáziumban látva és tapasztalva a sok tehetséges, jóhangú tanulót, megalapítottam a Gimnáziumi leánykórust, mellyel röpke pár év alatt országos ezüstminősítést szereztünk és számos sikeres fellépésen vagyunk túl.
Még ebben az évben kértek fel a jelenleg ballagás előtt álló 8. A osztály osztályfőnöki teendőinek ellátására, melyet nagy örömmel elfogadtam. A jelenlegi osztályommal, melyben 33 diák jár, már négy éve egy nagycsalád vagyunk. Számomra minden tanuló fontos! Fontos a csapatépítés, hogy szeressen a tanuló közösségbe járni, az összetartás, az őszinteség, segítségnyújtás, valamint az, hogy úgy fogadjuk el egymást, amilyenek vagyunk. Szívvel-lélekkel harcolok a kirekesztés minden formája ellen, hiszen gyerekkoromban kárpátaljai magyarként megtapasztaltam ennek minden árnyoldalát. Mindig törekedjünk a jót meglátni a másikban, ne pedig a rosszat. Az elmúlt években sokat kirándultunk, akár több napra is elmentünk. Részt vettünk különböző kulturális rendezvényeken: Pl: színházlátogatás, filharmóniai előadás, múzeumlátogatás. A tanulás mellett fontos a szórakozás, így elmentünk korcsolyázni, moziba, fagyizni, télen pedig hagyománnyá tettük az osztályon belüli Mikulás várást és a mézeskalácssütést. Minden évben a szülői munkaközösséggel összefogva adománygyűjtésben veszünk részt, mely a tanulók számára nagy élmény, mert tudják, hogy ezzel örömet fognak szerezni. A szülői munkaközösséggel együtt olyan lehetőségeket teremtettünk, pályázatokat nyertünk, mely az osztálykasszát gyarapította, ilyen például a Reál- Osztálykassza, Tchibo pályázat, farsangi büfézés és minden adandó alkalom, amit meg lehet ragadni, hogy pénzt gyűjtsünk az osztálykasszába.
Fontosnak tartom a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartást, bizalmat, őszinteséget.
Néhány gondolat a hat évfolyamos, „kisgimis” képzésről:
A hat évfolyamos képzésben részt vevő diákok mindig egy jó osztályközösséget alkotnak, hiszen hat év alatt egy összetartó osztályközösség formálódik, ahol szoros barátságok köttetnek. Tanulmányi és érettségi átlagukkal mindig kiemelkednek a többi osztály közül, felsőfokú továbbtanulás tekintetében sikeresebbek társaiknál. Pedagógusaink lerakva az alapokat, folyamatosan építik, bővítik a diákok tudását, ismereteit egészen az érettségi vizsgáig. Véleményem szerint a képzés nagy előnye, hogy a tanulóknak nem kell azon gondolkodniuk hetedik, nyolcadik osztályban, hogy milyen szakmát válasszanak 13- 14 évesen. A gimnáziumban biztosított emelt óraszámú nyelvoktatás, valamint az emelt érettségi vizsgákra felkészítő fakultációk lehetőséget biztosítanak arra, hogy a tanulók a gimnáziumi évek alatt sikeres közép, illetve felsőfokú nyelvvizsgát szerezzenek és előrehozott érettségi vizsgát tegyenek. Egy jól teljesített érettségi vizsga, valamint a megszerzett nyelvismeret pedig útlevél a nagybetűs élethez!
Hálás szívvel állok az előttem álló feladat előtt, hogy én lehetek a leendő hat évfolyamos gimnáziumi osztály osztályfőnöke. Nagyon sok szeretettel és lelkesen várom gyermekeiket az osztályomba! Bízom abban, hogy bizalmat szavaznak nekünk!